kada tucanje jaja nije dovoljno
Uskršnja noćna mora – najbolji uskrsni horori

Nema dobrog blagdanskog ugođaja bez dobrog slashera. Malo kolača, malo koljačine i eksploatacijski je ugođaj ostvaren. Uskrs nam je stigao – praznik nimalo benignih konotacija, sve je u znaku smrti i ustanka iz nje, pa je prigodno trebalo složiti pet horor filmova odgovarajuće tematike. Zečevi, Isusi i puno krvi… Samo za vaša nepca.
Jesus Christ The Vampire Hunter (2001.)
Već je prodana i ofucana fora o zombi-Isus-danu, pa ne treba previše prežvakavati otrcane fraze, ali svakako je najbolje početi (bez nekakvog poretka jer se uglavnom radi o trešeriji B produkcije) s Jesus Christ Vampire Hunter iz 2001. godine.
Da, da, prije negoli je američki bog i batina i mitska vertikala etike i morala postao koljač vampira, Isus je zabijao kolce (vidi li itko ironiju?) u prsa zubatih spodoba. Doduše, iako je nešto stariji od nje, Buffy je bila i ostala prva i jedina prava ubojica vampira. Đizs se u ovom remek-djelu udružuje s meksičkim hrvačem El Santosom u rješavanju pograničnih problema sa sisanjem krvi. Drugo poslanje ili drugi dolazak, nebitno je jer je urnebesno vidjeti dugokosog sina božjeg kao hibrida Jackie Chana i Jessice Albe u Fantastic Four u horor-komediji gdje stvari rješava starozavjetno – oko za oko, zub za zub. Ako ste mislili da je Jesus Christ Superstar bio jedini madafaka, onda razmislite opet jer i ovdje se radi o mjuziklu. Neponovljivo iskustvo i filmsko prosvjetljenje.
Easter Bunny, Kill! Kill! (2006.)
Malo je toga toliko jezivo na filmu kao kad klinke pred prvu menstruaciju pomahnitaju (Krug) i histerično se samozadovoljavaju raspelom (Egzorcist), japanska siročad zacementirano bulje u svoju večeru u njezinim posljednjim trenucima života (The Grudge), američka ruralna mladež vodi bakanalije u kuruzi (Djeca kukuruza) i počnu tamaniti sve oko sebe. No vjerojatno je jeziviji divovski Uskršnji zec što se osvećuje masnom prevarantu koji je zaveo mladu majku s retardiranim sinom.
Prevarant Remington se sa skupinom kurvi iživljava na klincu, a mali se jedino može povjeriti svom zečiću… Sve dok ne naiđe uskršnji osvetnik i poigra se igračkicama iz džepa pa slezene, crijeva i testisi počinju letjeti okolo u ovom bizarno-zabavnom grindhouse hororu nakon kojeg nećete gledati kuniće istim očima. Jedina prihvatljiva varijanta bit će ispod peke s hrpom krumpira, madafaka. Kurve, pedofilija, bijesni zečak i hrpa žučne kiseline u devedeset minuta – što više poželjeti za blagdanske večeri?
Stigmata (1999.)
Mnogi su Hrvati pomislili da je ovaj film režirao don Zlatko Sudac, no u vrijeme snimanja on se bavio produkcijom svog prvog LP-a pa je čast da snimi film o ranama nalik Isusovima pripala Rupertu Wainwrightu.
U filmu je Isus neka vrsta nabrijanog osvetnika koji se okomljuje na Frankie (Patriciu Arquette) – posljednju vlasnicu ukradene krunice iz brazilske pripizdine. Jadna ju frizerka dobije od oca, a onda joj izbijaju rupe na rukama i nogama i ukupan im se broj pred Uskrs penje na deset. Trešerija, ali prelazi peticu na IMDB-u za razliku od dosad navedenih.
Night of the Lepus (1972.)
Ovo je već kultni uskršnji horor o hordi pomahnitalih mutantskih zečeva (sad znamo odakle inspiracija za kornjače) u arizonskoj zabiti koji napadaju populaciju izmiješanu između sebe bez ikakvog objašnjivog razloga. Bolje je pitanje od razloga koljačkom pohodu zubatih glodavaca zašto svi američki eksploatacijski horori s ludim živinama moraju biti smješteni u Donju Spičkovinu? Uglavnom, divovski zecovi idu od ranča do ranča i provode čistku koju lokalni zoolog pokušava zaustaviti mega-cjepivom, a pritom mu pomaže Janet Leigh iliti Žena Koja Vrišti u Hitchcockovom Psihu.
Atrocious (2006.)
Popis ne bi bio dobar bez jednog finog španjolskog horora (koji nije ni blizu najboljih),ali se vrti oko spornog blagdana kada brat i sestra pokrenu emisiju na netu o paranormalnim aktivnostima u Španjolskoj.
Dvojac za Uskršnje praznike jaja odlazi farbati na vikendicu gdje žele snimiti dokumentarac o djevojci koja je ubijena tijekom Drugog svjetskog rada, a nakon što im ovčara proguta bunar, sve ode kvragu i počinje ih proganjati vještica iz šapnjolskog Blairea. Film je snimljen tehnikom tzv. found footage kao lažni ostatak dokumentiranog materijala čime direktno i besramno krade ideje od Jaumea Balagueroa i briljantnog horora [REC]. Ali film vrijedi pogledati barem zbog tehnike, nepredvidljivosti i poigravanja sa živcima putem nightvisiona, kao i zbog sugeriranog incesta i preduskršnje noćne more na selu. Eto ti ponovno sela, ponovno seksualnih boleština i ludih zecova.