može
Netflix postaje sve interaktivniji nakon Black Mirror Bandersnatcha

Black Mirror film nije pokupio elitne kritike kao četiri ranije sezone proslavljene britanske znanstveno-fantastične TV serije, ali utjecaj koji će interaktivni pristup serijalu s Bandersnatchom imati na cjelokupnu Netflixovu produkciju, čini se, poprilično je velik.
Choose Your Own Adventure model imao je vidljive nedostatke u svojem Black Mirror debiju, ali interes za interaktivnošću unatoč tome je postao golem. Situacija u kojoj gledatelji iz udobnosti svojih naslonjača imaju mogućnost izabrati koje će odluke donijeti glavni glumci filma te tako kreirati vlastiti narativ pokazala se pre primamljivom da bi čitava priča ostala samo na ovom eksperimentu.
.
Netflix, dakako, informacije o vlastitoj gledanosti ne prezentira javnosti, ali sudeći po društvenim mrežama Bandersnatch su, kako to obično i kolokvijalno kažemo, gledali svi. Stoga ni ne čudi potvrda čelnih ljudi kako će se popularni streaming servis u bliskoj budućnosti sve više okretati upravo ovakvom sadržaju u vlastitim serijama i filmovima. I dok je ovaj najavljeni smjer očekivano izazvao uglavnom pozitivne reakcije, našlo se i onih koji se pitaju čemu sve to i je li idući potez naš odabir nove loše odluke u životu BoJacka Horsemana. Tako bi zaista, ono što je nedavno bio odabir pahuljica za doručak uskoro mogla postati dilema votka ili viski.
Sve u svemu, interaktivnost kao novi korak u Netflix radionici nije ništa neočekivano. Streaming div testirao ju je na dječjoj Tv seriji ‘Puss in Book: Trapped in an epic tale’, a u svijetu odraslih teško da je mogla postojati bolja platforma od Black Mirrora za ovaj eksperiment. U vrijeme kad se ionako nalazi na udaru ‘ozbiljnih filmaša’ i Oscara zbog svoje sve veće popularnosti, Netflix je dodao je gas i prigrlio u potpunosti novi koncept na malim ekranima. I dok se u slučaju Bandersnatcha interaktivnost pojavila u tematici videoigara, gdje to možda i nije toliko inovativno, u budućnosti TV serija gledat ćemo ju u kojekakvim, nikad ranije viđenim prilikama i neprilikama. Među takvim situacijama kao posebno atraktivne nameću se survivor situacije. Preživljavanje, koje je vrlo popularan motiv u videoigrama, imat će priliku pokazati se i na Netflixu, a gledatelji u novoj TV seriji ‘You vs. Wild’ odlučuju o životu ili smrti velikog avanturista Beara Gryllsa. Konkretno, preživljavanje s Gryllsom u divljini odvija će se u pustinjama, prašumama te po ekstremno hladnim predjelima, a svaki game over odabir gledatelja ujedno je i edukativan jer će nakon njega Bear pojasniti što je učinjeno krivo i zašto vaš DA ili NE nije bio dovoljno dobar odabir da bi glavni junak preživio.
.
Implementiranje interaktivnog modela u ovaj i slične Netflixove uratke nudi mnogobrojne mogućnosti, kako produkciji, tako i gledateljima – redateljima, o čijim odlukama osim života likova s ekrana ovisi i trajanje epizode. U financijskom smislu interaktivnost je, čini se, nova Netflixova ‘zlatna koka’ i sve izglednija budućnost sve većeg broja TV serija u nadolazećem desetljeću televizije. Naravno, velika razlika u odnosu na dosadašnje ustaljeno bingeanje serija je i moment vraćanja i mijenjanja odabira. Okorjeli fanovi Bandersnatcha tako su u film ‘ulupali’ puno više radnih sati nego li to sugerira njegovo službeno trajanje, a dodatna nastava za TV odlikaše nešto je protiv čega Netflix kao platforma zasigurno nema ništa protiv.