što dalje?
Samo glavobolja ili noćna mora? Netflix gubi sve najbolje filmove i serije

Netflix nam je bio ona čudna kompanija iz američkih serija koja svojim klijentima DVD-ove šalje u velikoj kuverti koja sleti u njihov poštanski sandučić. Netflix je daleko dogurao od tih vremena. Postao je omiljeno web odredište ljudima koji su skloni bindžanju TV serija i čipsa.
Postao je pojam i benchmark za gotovo svaku streaming uslugu režiranih video sadržaja. Postao je definicija za dating metodu u kojoj se isprepliću multimedijalni sadržaji i gola tijela. Cijena dionica im je skočila za gotovo 9000 posto u posljednjih 10 godina. Da – devet tisuća.
Netflix je i uzrok za stvaranje novog pojma u američkoj kulturi – cablecuttersi su osobe koje prestaju gledati kablovsku televiziju (koja je jedna od američkih ljudskih prava – uz slobodu, potragu za srećom i makarone sa sirom), prestaju ju plaćati jer imaju dovoljan izbor sadržaja na Internetu… Upravo to će se Netflixu obiti o glavu. Kablovske kompanije se moraju prilagoditi današnjim vremenima kako bi vratili dio gledateljstva u svoja gnijezda, stoga nije ni čudno što će gotovo svaka veća kablovska kompanija imati svoju streaming uslugu. Netflix više nije jedini streaming igrač – HBO je tu, Hulu, Amazon je uletio s Primeom, a sada se ponuda sve više širi.
To ne bi bio nikakav problem da kompanije ne otimaju vlastite serije Netflixu kako bi stekle prednost. Onda na segmentiranom tržištu ostaje sljedeći problem – koju streaming uslugu imati?
Netflix je za kikiriki otkupio prava na streaming serija i filmova od Disneya i NBC-ja što je i pomoglo Netflixu do povećanja baze korisnika (oko 150 milijuna po novim brojkama), ali se situacija okrenula na glavu. Svi žele dio streaming kolača pa tako Disney odšetava sa svojim sadržajima, baš kao i NBC.
Od početka smo znali da na HBO na Netflixu ne možemo računati – pa smo HBO fiks zadovoljavali drugim opcijama dok je Netflix jedan od naših dražih ukućana. Možda ovo neće utjecati previše na Netflix, ali neki drugi podaci im ipak siju strah u kosti.
Forbes je istaknuo zanimljiv podatak u članku o padu Netflixa: najgledanija tri filma ove godine? Avengers: Endgame, Captain Marvel i Aladdin. Disney posjeduje sva tri. I nijedan neće naći svoje mjesto na Netflixu. Najgledaniji filmovi prošle godine? Black Panther, Avengers: Infinity War i Incredibles 2.
Trebamo li reći išta više?
To je vjerojatno i razlog iza otkazivanja Netflixove Marvel postave superjunaka – ipak je Marvel Disneyeva bebica. Disney+ će biti jeftiniji od Netflixa, imat će sve Disneyeve sadržaje, a u nastanku su i novi – kao što je serija o Lokiju te jedna o Buckyju i Falconu, a evo stiže i jedna o Hawkeyeu.
Kao što vidite – sadržaja, novog i starog, neće manjkati. Još kad uzmemo u obzir da Disney ima pravo na sve Star Wars i Pixar related, suza nam kane.
NBC Universal će si uzeti i The Office, a s Netflixa će At&T povući i jednu malenu seriju koju nitko nikad ne gleda, a zove se Friends.
Netflix ostaje bez najgledanijeg sadržaja i jedini način na koji se mogu boriti protiv ove recesije (tuđeg) sadržaja je stvaranje vlastitog.
To je skupo, profitabilnost Netflixa će znatno pasti, ali možda zbog “streaming ratova” dobijemo još više sadržaja jer će se svaki servis boriti za svakog korisnika (i njegovu obitelj i prijatelje koji ne plaćaju ništa).
Kako dalje? Originalni sadržaj je ključ
Netflixu dolazi ekranizacije igre Witcher koja ima potencijal postati novi GoT s Henry Cavillom u glavnoj ulozi koji je donedavno nosio DC svemir na svojim leđima kao Superman. Otkupljena su i prava za Sandmana – hit seriju stripova Neila Gaimana.
Nakon što je izvorni studio Fox odustao od Lucifera Netflix je otkupio prava za daljnje snimanje serije, a čini se da bi to mogla biti praksa i za neke druge serije koje imaju nekakvo sljedbeništvo, ali nemaju visoku klasičnu gledanost u obliku glava ispred televizora u vrijeme emitiranja serije na klasičnoj televizijskoj postaji.
Za Netflix se ne moramo bojati, dosad su pokazali da su dovoljno inovativni i disruptivni da kvalitetno odgovaraju na izazove pred sobom, samo smo tužni jer ćemo morati imati još hrpu drugih servisa kako bismo pohvatali sve serije koje želimo gledati. A tko zna – možda zbog bitke dobijemo i bolji sadržaj na drugim servisima pa se kao konačni pobjednik pokaže netko drugi. Tako je bilo i s ratovima konzola, tako je bilo i sa Segom – pa sada ih gotovo nitko ni ne spominje kao definiciju konzolaškog igranja.
Vremena se mijenjaju, samo jedan password za sve servise ostaje isti.
Čekamo. Jer želimo pogledati sve ikad.