Mix

VRIJEDILO JE ČEKATI Top Gun 2 leti visoko na kino-blagajnama

Top Gun 2 naslovna
Top Gun 2 naslovna Foto: Youtube Screenshot
Imali smo osjećaj kao da je ispred svakog filma koji smo gledali u posljednjih dvije godine bio trailer za nastavak Top Guna. Prije nego je globalna pandemija postala vijest numero uno, Top Gun 2 je već bio najavljen. Komentiralo se svašta i sa svih strana, i mi smo ponekad posegnuli za argumentom da je možda 30 godina prekasno, ali kao što smo doživjeli s Rockyjem i Creedom – čini se da je tajming savršen.

Tijekom pandemije su iz Paramounta donijeli tešku odluku nekoliko puta – svaki put je pala odgoda prikazivanja Top Guna 2 u kinima. Prvi datum premijere je bio ljeto 2020. godine, ali svi znamo koliko smo filmova tada gledali u kinu.

Previše novca su potrošili na iznajmljivanje borbenih zrakoplova od Mornarice i ostalu produkciju da bi potonuli na box officeu zbog ograničenog broja gledatelja u kino-dvoranama diljem svijeta. Odluka se isplatila, ljudi se nisu zasitili trailera, upravo suprotno – čini se da su se zaželjeli vidjeti taj dugo najavljivan blockbuster s nekoć najvećom glumačkom zvijezdom na svijetu koja i dalje kotira sasvim dobro.

36 godina nakon nastavka, Pete Mitchell, znan kao Maverick se vratio u kokpit. U Americi je također proteklog vikenda bio produžen vikend zbog Memorijalnog dana – što je često idealno vrijeme za premijeru razvikanih filmova. Između petka i nedjelje, Top Gun: Maverick je zaradio 124 milijuna dolara, a ako se uračuna i ponedjeljak, zarada filma raste na nevjerojatnih 151 milijun dolara. To je ujedno i najbolje otvaranje u Cruiseovoj karijeri.

Isplatilo se čekati, isplatilo se kockati – ipak je na produkciju filma potrošeno 170 milijuna dolara, a gotovo sve je otplaćeno u prvom vikendu prikazivanja i to samo na domaćem tržištu. Kritičari su oduševljeni filmom, baš kao i publika, a i mi ćemo ga gledati čim nam vrijeme dopusti.

Prvi Top Gun je u prvom vikendu prikazivanja zaradio 8.2 milijuna dolara, a ukupna zarada na sjevernoameričkom tržištu je iznosila 180.3 milijuna dolara. Čak i kad se ove brojke prilagode inflaciji, ne može se uspoređivati sa samo prvim vikendom prikazivanja “dvojke”.

Na drugom mjestu gledanosti na sjevernoameričkom tržištu je Doctor Strange in the Multiverse of Madness sa četverodnevnom zaradom od 21.1 milijun dolara. Na trećem mjestu je novitet – dugometražni animirani film baziran na likovima iz serije Bob’s Burgers kreativno nazvan The Bob’s Burgers Movie. Film je u četiri dana prikazivanja zaradio 15 milijuna dolara što je sasvim pristojan rezultat za animirani film baziran na animiranoj seriji – često takvi projekti nisu primamljivi novim licima koja nisu bila izložena serijama, ali nam je drago da su Bobovi Burgeri dobro prošli.