Dr. Dre i Jimmy Iovine – spašavanje zvuka ili profita?
Dr. Dre je udružio ručice s Jimmy Iovineom, predsjednikom Interscopea, Geffena i A&M-a u viteškom boju protiv digitalne degradacije zvuka u suvremenoj produkciji.

Možda bi trebalo biti iskren za početak i reći da je Dre postao bizismen, a tek onda provjeriti koliko su herojski motivi dvojca koji sjedi na brdu love. Istina, računalni zvučnici, mp3 kompresija i digitalno napumpavanje mjuze smjestili su reprodukciju glazbe na najnižu razinu otkad je proizveden hi-fi. No, pokušava li to Dre prodati svoje slušalice?
‘Moramo popraviti digitalni zvuk. Degradira glazbu, šteti umjetnicima. Mi smo prva industrija koja je svojevoljno obezvrijedila vlastiti proizvod. To nije normalno. Prelazak sa studijskog mastera na CD format je već gubitak kvalitete. A onda prelazak s CD-a na kompjutere, gdje velike kompanije potroše 50 centi na zvuk. Pa mp3 kompresiranje. To je kao da uzmete remastere Beatlesa i puštate ih kroz portabilni televizor’, rekao je Jimmy Iovine u razgovoru za Rolling Stone u kojem je ukratko ocrtao kampanju koju započinje s Dr. Dreom.
Nećemo si lagati, riječ je o tome da izdavači preuzmu dio tehnološkog kolača, tj. da počnu proizvoditi playere, zvučnike, slušalice, sustave koji bi reproducirali glazbu na daleko višoj kvaliteti i tako namaknu pare koje su im procurile kroz prste zbog drastične prodaje CD-ova.
Megalomanska imena poput Madonne, Jay-Zja i Shakire već su okrenuli leđa starom poslovnom modelu koji je baziran na izdavaštvu te potpisali multimilijunske dealove s promotivnim korporacijama kao što je Live Nation. Nerijetko se vrše po tzv. ‘360’ modelu, što će reći da menadžment uzima postotak ne samo od prodaje glazbe, to je sada mizerna stavka, već apsolutno svakog prihoda koji umjetnik ostvari. Od prodaje majica na štandovima prije koncerta do sponzorskih ugovora i autorskih prava.
Možda Dr. Dre i Iovine žele bolji sound današnje glazbe, ali prije svega žele opstati u surovom biznisu gdje sve postaje besplatno. Ideja je vjerojatno pala nakon izuzetne prodaje slušalica i laptopa s Dreovim potpisom, a koje su promovirali svi izvođači matičnog labela s Iovineom na čelu. Lady Gaga posebice.
Dreova firma ‘Beats By Dr Dre’ će postati poligon za čitavu seriju glazbeno-tehnoloških proizvoda i dvojac slavodobitno najavljuje skoro pojavljivanje još nedefiniranog gadgeta za DJ-jeve s potpisom Black Eyed Peasa. Nešto kuha i Diddy, kao i francuski DJ David Guetta.
Sve, dakako, pod egidom neizrecive ljubavi prema glazbi. ‘Zovemo se izdavačka kuća no zapravo smo muzička. I moramo slijediti ono što osjećamo. Glazbena kompanija čini ono što netko osjeća, i to je razlog zašto bi poduzetni ljudi trebali ući u glazbeni biznis i pomicati granice’, priča Iovine ne spominjući nešto činjenicu da su upravo izdavači, a ne umjetnici, pokrenuli tzv. ratove glasnoće tj. natjecanje tko će više uništiti kvalitetu zvuka na račun ideje da pjesma njegovog izvođača bude glasnija na radiju ili iPodu.
Ako inicijativa Dr Dra i Iovina znači da će prosječni potrošač za normalne novce kupiti tri puta bolju opremu, svaka čast. No, malo morgen.
Kupovati će se, istina, tri puta bolje stvari, ali za četiri puta više love jer potpisuje nekakvo producentsko ili glazbeno ime kao garant kvalitete. I sve pod korporativnom kapom izdavača koji će iskoristiti ostatak svojih zvjezdica za reklamnu kampanju. Frajeri su u pravu. Došli su spasiti zvuk i ovo stvarno zvuči hi-fi:preuzimanje kriške tehnološkog tržišta, celebrity promocija od nula kuna i rezultanta s puno nula kuna.