Počelo je
Disney zatvorio vrata LucasArtsa

Premda je bilo za očekivati, čak niti pesimisti nisu vjerovali da je Disney spreman zatvoriti kultni dio Lucasove ostavštine, i to nakon čak 20 godina postojanja. No megakorporacija izgrađena na temeljima ljubavi očigledno više nema dušu.
Voljeli bismo vjerovati da se stari Walt Disney okreće u grobu, jer ono u što se pretvorila njegova tvrtka, koja je stvorena kako bi uveseljavala ljude svih dobi diljem svijeta, jest za svaku osudu. Nakon što je prije par mjeseci kupio LucasFilm i pripadajuće mu tvrtke, poput LucasArtsa, Disney polagano ali sistematično radi na uništavanju tog velikog imena i njegovu slanju u ropotarnicu povijesti. E moj Lucase, što si učinio…
LucasArts je svoj život započeo prije 30 godina, što ga čini (točnije, činilo ga je) jednom od najstarijih opstalih tvrtki za razvoj i proizvodnju računalnih igara. U prvih desetak godina su radili igre za Atari i prva osobna računala, ali pravi boom doživljavaju početkom 90-ih, svojim Star Wars igrama i poglavito revolucionarnim avanturama.
Od sada samo u sjećanjima fanova…
Tako su igrači onoga vremena mogli uživati u igrama poput Indiana Jonesa ili pak serijalu Monkey Island, Day of the Tentacleu, Full Throttleu i naravno, Grim Fandangu. Premda su te igre postale instant klasici, Star Wars je bila franšiza koja je donosila najviše novaca, tako da je tokom godina izašlo na desetine originalnih naslova i serijala, poput X-wing vs. Tie Fighter svemirskih simulacija, Dark Forces pucačina iz prvog lica (među pucačine se u međuvremenu nekako ugurao i iznimno podcjenjeni i zaboravljeni vestern Outlaws), Knights of the Old Republic (popularni KOTOR) RPG-a, a u novije vrijeme se mnogo radilo i na MMORPG području.
No 3. travnja je ta velika kompanija i službeno prestala postojati, a Disney je odlučio razvoj igara u budućnosti povjeriti nekoj trećoj strani ili se pak sam pobrinuti za njih u sklopu svojeg Disney Interactive Studios odjela. Kako su naveli u priopćenju, cilj im je minimalizirati rizik i proširiti portfolio mogućih Star Wars igara, što znači da su sve igre koje su bile u razvoju službeno ugašene (Star Wars 1313, Star Wars: First Assault…), a radnici otpušteni. Istina je dakako da firma poput LucasArtsa predstavlja veliki problem za instituciju Disneya, te svaki njezin trag postojanja mora biti izbrisan u nekoliko idućih godina.
Trailer za igru Star Wars 1313, na koju sada vjerojatno možemo zaboraviti:
Možda se nekome ne čini kao velik stvar (ipak, tvrtke propadaju svaki dan, pa nikome ništa), i vjerojatno nove generacije za koje desetljeće neće niti znati da je nekoć postojao neki tamo LucasArts, ali onima koji su 20 proteklih godina odrastali uz genijalne naslove ove tvrtke njezino gašenje pada prilično teško. Još jedan velikan je tako popušio zbog nečijeg egoizma i želje za moću i dominacijom, a na kraju ispaštamo jedino mi, krajnji korisnici. Stoga, jedino što možemo, jest pokazati jedan srednjak prema Americi, reći “J*bi se Disney” i prekriženih ruku čekati koju će nam staru ljubav sljedeću uništiti.