nije više igra
Kineska kompanija bi mogla biti veća od Applea i ulaže 15 milijardi dolara u razvoj esportsa!

Esports je sport budućnosti, a u Kini uopće ne štede novce – kako na transfere priznatih nogometaša, tako ni na ulaganja u esports tržište. Megakorporacija Tencent ulaže 15 milijardi dolara u čitavu esports priču – nove lige, nove udruge, čak i tematski zabavni parkovi.
Također se spominje i ulaganje sitniša od 294 milijuna dolara u streaming aplikaciju i širenje originalnog sadržaja, ne samo gaming sadržaja – ali je posve jasno da će gaming sadržaj biti jedan od najvjernije popraćenih.
Koliko je esports tržište isplativo? Pa dovoljno je da kažemo kako je Tencent zaradio puno više od deset centi u njihovom imenu. Samo u 2016. godini su imali prihod od 10.3 milijardi dolara. A ono… Vlasnici su League of Legendsa i imaju bazu igrača od 100 milijuna.
Otkud Tencentu toliko novca? Tržišna vrijednost im je 343 milijarde dolara, a trenutno je jedna od najjačih globalnih kompanija, a imaju gotovo sve u svom portfoliju – od izdavača najpopularnijih igara (League of Legends, Clash of Clans…) preko instant messaging aplikacija (WeChat i QQ) pa do browsera, online glazbenih servisa, cloud platformi i beskontaktnih protokola za plaćanje. Kad je Facebook kupio Instagram za milijardu dolara, Tencent je napravio svoj Instagram nazvan Q Pai. Pitanje je vremena kada će biti veći od Applea. Kina napada jako.
A zaradili su hrpu novca i zahvaljujući svojoj maskoti koju bi eurocentrični laici mogli zamijeniti za Linux pingvina.
Bloomberg (face za sve vezano s biznisom i parama) su u rujnu prošle godine izvijestili kako je Tencent nadmašio China Mobile i tako postao najvrjednija kineska korporacija, što je nevjerojatan pothvat jer je Tencent privatna kompanija, a China Mobile državna. Mogli bismo se ugledati na Kineze, ha?
Koliko je velik svijet esportsa? Pa 2015. godine se preko 36 milijuna gledatelja uključilo u prijenos finala Svjetskog prvenstva u League of Legendsu, a te iste godine je finale NBA lige imalo 17 milijuna gledatelja.
Još nije jasno kako će ovo ulaganje od 15 milijardi utjecati na međunarodno tržište igara i esportsa, ali Kina će eksplodirati od para.