Koje se tu pare vrte!
Najprodavanije gamerske franšize

Serijali s ove liste više nisu samo zabava za klince – to su prave tvornice novaca. Provjerite koje su to najprodavanije igraće franšize. Nema šanse da pogodite koja predvodi listu!
10. FIFA
I dok traju vječne rasprave o tome je li bolja FIFA ili PES, brojke govore da FIFA svog glavnog konkurenta šiša za dobrih 20 milijuna prodanih primjeraka. Od kad je izašao prvi nastavak, davne 1993. godine, igre iz ove franšize su prodane u otprilike 100 milijuna primjeraka, čineći ju prodavanijom sportskom franšizom u povijesti.
Uvijek gledana kao više PC igra, FIFA je posebna je po tome što ima službenu licencu krovne nogometne organizacije, te posebna izdanja za svako veće nogomento natjecanje. Fanovi to znaju prepoznati, pa je zarada koju Electronic Arts utrži ogromna. Tako je FIFA 12 u prvom tjednu prodana u 3,3 milijuna primjeraka, zaradivši pritom 186 milijuna dolara, što premašuje i velike hollywoodske filmske blockbustere.

Službeno lice nogometa: Leo Messi
9. Need For Speed
Broj prodanih primjeraka ovog serijala je otprilike u okvirima od 100 milijuna, tako da komotno možemo reći da dijeli 10. mjesto sa FIFA-om. Formula je prilično jednostavna: nabrijani auti + egzotične staze = $$$.
Opet je svoje prste dobro zamastio Electronic Arts, potukavši još krajem prošlog stoljeća glavnog konkurenta na području arkadnih auto utrka, Test Drive, i otad čvrsto drži čelnu poziciju u žanru. Serijal se sastoji od četiri velike generacije s 19 originalnih naslova (kad se zbroje sve konzolaške inačice, oko 70 verzija), počevši od 1994. i The Need for Speed, zaključno sa ovogodišnjim Need for Speed: Most Wanted. Serijal je svoj veliki proboj doživio 2003. s legendarnim Need for Speed: Undergroundom, kojeg je street style i tuniranje nabrijanih zvijerki pretvorilo u instant klasik.
8. Call of Duty
S oko 110 milijuna primjeraka, Activisionova perjanica je zasjela na tron najprodavanijih FPS-a (pucačine iz prvog lica), ostavivši u prašini velikane poput Battlefielda i HALO serijala. Ukupno devet originalnih nastavaka, po tri za vremenski period Drugog svjetskog rata, sadašnjosti i Hladnog/Vijetnamskog rata (kojem pripada i zadnji nastavak, Call of Duty: Black Ops II), 40 milijuna aktivnih online igrača i 2 milijuna pretplatnika, su brojke koje garantiraju još dug život ove franšize. Ipak, ostaje velika žalost što, osim ušminkane grafike i poneke cool sitnice, uglavnom ne dobivamo ništa novo.

90% igrača ima manje od 18 godina, ali će vam svejedno vrlo rado spomenut majku…
7. Final Fantasy
Jedan od najutjecajnijih serijala u svijetu video igara je zasigurno Final Fantasy, franšiza koja svoje korijene vuče još od davne 1987. godine, a do sada je iznjedrila 14 originalnih nastavaka.
No Square Enix, izdavač i vlasnik franšize je profit od otprilike 110 milijuna prodanih igara podebljao s raširenom multimedijalnom mrežom proizvoda, od igračaka do serija i dugometražnih filmova. Tvorac serijala, Hironobu Sakaguchi, u rodnom Japanu ima status božanstva, a Final Fantasy je gotovo pa nacionalni simbol. Same po sebi, igre su RPG u kojima razvijate svoje likove i borite se protiv neprijatelja, s velikim naglaskom na priču (kako ju samo Japanci znaju smisliti), glazbu i stiliziranu grafiku.

Mač od 2 metra i zmajevska kosa, kako Japanci to vole!
6. Grand Theft Auto
Stariji gameri će se možda sjetiti margina koje je prvi nastavak ovog serijala dobivao u tada popularnim časopisima za igrice, uglavnom prosječnih ocjena i ne prevelikog entuzijazma za tu običnu auto/pucačku igricu iz ptičje perspektive.
No 1997. godina je daleko za nama, a danas ova franšiza broji preko 115 milijuna prodanih primjeraka, i prihode koje se bojimo i nagađati. Do sada je izdano samo pet originalnih nastavaka (28 kad se zbroje sve konzolaške inačice), što ovu igru čini najbolje prodavanom kada se gleda omjer broja naslova i prodanih primjeraka. Kontroverzna konzolaška pucačina/ automobilska simulacija iz 3. lica sa elementima RPG-a, postala je simbol pop-kulture i gangsta stila, a s druge strane i teške cenzure i optužaba za “iskvarivanje mladeži”. Ali kako vidimo, zlatna koka je ipak prevrijedna da bi ju ikakve zabrane zaustavile.

Nimalo glamurozan početak
5. Tetris
Znate li tko je Alexey Pajitnov? Vjerojatno ne, ali pretpostavljate da je upravo on tvorac legendarnog Tetrisa, igre koja je 1984. godine svojom jednostavnošću i zaraznošću donijela pravu revoluciju u svijet tada primitivnih igara.
Ako niste jučer došli na Zemlju, suvišno je objašnjavati što je cilj ove igrice, pogotovo jer su je vjerojatno igrali i vaši djedovi i bake. O točnim brojkama je teško govoriti, jer klonova ima milijun, a sam vlasnik prava na ime i franšizu još uvijek traži po svjetskim sudovima. Ipak, može se reći da je prodano otprilike 120 milijuna primjeraka ove igre, ne računajući prodaju mobilnih varijanti, koja se također procjenjuje na preko 100 milijuna komada. No, kako smo već rekli, pravni odnosi nisu potpuno sređeni, tako da se novci od prodaje slijevaju na sve strane, a jadni Pajitov vjerojatno samo skuplja mrvice.

Više od igre…
4. Sonic The Hedgehog
Jež Brzko, kako bi ga neki naš nespretni prevoditelj vjerojatno preveo, je plavi jež (ili nekakav ježoliki stvor) koji je svojim superbrzim trkom i skupljanjem zlatnih kolutića Segi donio prodaju od preko 120 milijuna primjeraka.
Prvi nastavak je izašao 1991. godine, a ovaj simpatični stvor je tokom godina prošao gotovo sve žanrove, od originalnih arkada, preko utrka i sporta, pa sve do pucačina iz 3. lica i RPG-a. I premda se činilo da je zlatno doba ovog junaka ostalo u ranim 90-im godinama i dobu Sega Genesis konzole, pojavom Wii platforme ova franšiza je dobila novi vjetar u leđa, pa je tako Mario & Sonic at the Olympic Games prodan u više od 10 milijuna primjeraka.
3. The Sims
Voljeli mi ovaj serijal ili mrzili, brojke govore o preko 150 milijuna prodanih primjeraka, što je na tržištu vrijednom više milijardi dolara jedan vrlo veliki griz kolača.
Hardcore gameri će često reći da su Simsi igra za “curice” (nema konkretnih podataka, ali je generalni zaključak da su Simsi jedan od rijetkih serijala koji ima veću žensku nego mušku igraču publiku), ali Electronic Artsove glavešine to ne brine previše dok broje milijune negdje tamo u Aspenu. Simsi dolaze u tri originalna dijela s hrpetinom dodataka, a u igrama ovog serijala ćete preuzeti ulogu svog čovječuljka (a posljedično i cijele obitelji, domaćih životinja, vanzemaljaca…), te ga voditi kroz svakodnevnu rutinu spavanja, odlaska na posao, rekreacije, ljubavnog života i vrlo vjerojatno ružne smrti. A mrzitelji igrica će uvijek vrlo rado baciti argument kako je 3. najprodavanija franžiza na svijetu upravo simulacija ljudskog života. Ironično…

Priznajemo, ovo izgleda zabavno!
2. Pokemon
I mi smo prije nekoliko godina bili blagoslovljeni doživjeti to čudo od Pokemona, kada se anime serijal gledao svakoga jutra, a povampirena djeca (a bilo je i odraslih) su se maltene ubijala za karte s čudnovatim žutim električnim štakorozamorcem i njegovom bandom vodenih, zemljanih, vatrenih i zračnih beštija.
No Pokemoni su ipak znatno više od igrica (da ne zaboravimo ono najbitnije za ovu listu, a to je oko 220 milijuna prodanih primjeraka), Pokemoni su cijela jedna multimilijunska hobotnica koja se sastoji od filmova, serija, figurica, trading karata i svega ostalog što nekako može donijeti brdo novaca. A sama igra je upravo onakva kakva je prikazana u seriji ili u trading card varijanti: putujete imaginarnim svijetom, skupljate Pokemone i borite se protiv drugih trenera.

Epska borba između dva vrhunska Pokemona…
1. Mario
Tko bi rekao da su jedan obični, zdepasti vodoinstalater i njegova ekipa prvi na listi najunosnijih franšiza na svijetu, i to uvjerljivo, sa preko 450 milijuna prodanih primjeraka?
U karijeri koja traje preko 30 godina, Mario je od trnovitih početaka u Donkey Kongu prošao kroz gotovo sve žanrove i zasluženo stekao vojsku poklonika koja svakim danom raste. Nintendo svoj opstanak u tim ranim danima gamerske industrije i današnje mjesto među najvećim tvrtkama na svijetu, duguje u velikoj mjeri upravo Mariu. Stoga ne čudi da su od njega stvorili “brand svih brandova”, ime koje se zna u svakom kućanstvu, te ga postavili kao službenu maskotu tvrtke. I premda je Mario danas ipak samo jedno veliko postrojenje za proizvodnju novca, ne može se poreći da je ovaj 30-godišnjak ipak svoje mjesto pošteno zaslužio…