zašto tol'ko ozbiljno?
Serious Sam postao punoljetan: Igra koja je proslavila Hrvatsku

Digitalna distribucija i načini igranja kakve poznajemo danas bili su još uvijek stvar daleke budućnosti, a domaći CroTeam lansirao je svog akcijskog junaka Serious Sama, video igru koja je postala sinonim za Hrvatsku u gamerskim krugovima te u mnogočemu pokrenula game development ovog podneblja i pomogla usmjeriti ga. U vrijeme kada praktički nitko u ovom dijelu Europe nije radio ozbiljne i uspješne igre, a sve relevantno u svijetu video igara nastajalo je na Zapadu, lansirati onako zabavnu i igrivu pucačinu s dozom humora bilo je ravno pravom malom svjetskom čudu.
.
Hrvatski serijal stigao je tako, kontra većini prvotnih očekivanja do svoje punoljetnosti, a ove godine vani bi trebao izaći četvrti nastavak sage o ozbiljnom Samu koji spašava čovječanstvo, naslovljen Planet Badass, a na kojem se radilo posljednjih godina. Serious Sam kolekcija trebala bi stići i na PS4 te Xbox, a uključivat će u HD-u sve ranije izašle igre poput The First Encountera, The Second Encountera, Serious Sam 3: BFE i Serious Sam: Double D XXL verzije. Na Steamu se pak odnedavno pojavila i nešto blaža varijanta inače poprilično krvave i brutalne igre, trenutačno u Early Access fazi, a verzija nazvana Serious Sam: Tormental na taj je način postala i službeno prihvatljiva za maloljetne igrače željne bezglave akcije, tone neprijatelja i razmjerno zabavnih rješenja.
There’s a new #SeriousSam game out right now on Steam https://t.co/fpsnY9LtRV pic.twitter.com/vvrJFiZM0p
— VG247 (@VG247) April 4, 2019
Čudovišta, izvanzemaljci te ekstremiteti koji lete na sve strane dobro su poznati trademark ove hrvatske igre, za koju je teško procijeniti u koliko se primjeraka dosad zaista prodala. S obzirom na to da je prije takvo što zbog piratstva te stadija u kojem se gaming industrija nalazila bilo teško mjerljivo, možemo samo govoriti o procjenama, a one kažu kako je CroTeam od početka sage prodao oko 5 milijuna primjeraka raznih verzija video igre. Za hrvatsku pucačinu iz prvog lica, izvorno izdanu isključivo za računalno tržište te izbačenu na samom početku stoljeća, više nego lijepe brojke.
.
Naravno, popularnost je dodatno rasla kako su se pojavljivale i platforme na kojima su ljudi mogli igrati Serious Sama. Xbox, GameCube, PlayStation 2 i Xbox Live Arcade donijeli su neku sasvim novu publiku, ali dojam je da je dobar dio fanova serijala ovdje praktički od prvog dana. Igra je skupljala nagrade i bilježila dobru prodaju, a domaći razvojni tim se uspješno pozicionirao na gaming mapi, iako su im isprva stizale odbijenice za demo verziju ili do razgovora s potencijalnim izdavačima jednostavno nikada ne bi ni došlo. Sve to, pa i duga pauza između trojke i četvorke pokazatelj je da je ljudima u CroTeamu stalo prije svega do toga da naprave dobar posao. Ovog puta radilo se najviše na novom engineu, koji omogućava značajno veći broj neprijatelja, kudikamo veću mapu te igranje s još 15 igrača. Linearan pristup igri nešto je na što su svi igrači Serious Sama naviknuli, ali za one avanturističkog duha četvorka bi mogla biti melem za oči. Kad svemu tome dodamo novi vozni park, širok arsenal kojekakvog oružja i stvorenja koja bauljaju spremna da ih unakazite, sve skupa zvuči kao solidan blast from the past, kojeg vrijedi testirati i u ovom modernom okruženju.
U svakom slučaju, sretan ti osamnaesti, dragi naš Same! I molim te prestani biti tako ozbiljan. Radije popij nešto na nas.