Hipsteraj, ali onaj dobar!
Povratak vinila: U Ujedinjenom Kraljevstvu prvi put nakon 18 godina prodano više od milijun ploča!

Većina ljudi ismijava hipstere i njihov način života, ali proizvođači i distributeri vinila im prvima moraju zahvaliti na ogromnom porastu prodaje ovog glazbenog medija.
Možda smo prerano pokopali vinil i zauvijek zaboravili vremena kada se glazba slušala gotovo isključivo putem ploča jer ovaj medij se vraća na scenu jači nego ikada. Dobro, nećemo sada pretjerivati, i dalje je ukupna godišnja prodaja manja od broja primjeraka koje uvali jedva prosječan novi CD Taylor Swift u prvih tjedan dana, ali definitivno se bilježi značajan porast. Neki tvrde da su za sve zaslužni hipsteri i njihova ljubav prema glazbenim pločama, drugi pak smatraju da su pravi audiofili napokon prihvatili kako CD, digitalni zapisi i ostali mediji jednostavno nisu dovoljno dobri, no jedno je sigurno… vinili žive!
U hipsterskoj meki Londonu tako se obaraju rekordi prodaje, zarada već sada premašuje 20 milijuna funti (oko 200 milijuna kuna, što nije mala para), a u cijelom je Ujedinjenom Kraljevstvu ove godine prodano više od milijun glazbenih albuma što je prvi put u 18 godina da se to dogodilo. Još je tamo 1996. godine sve izgledalo prilično dobro s velikim imenima poput Alanis Morrisette, Oasisa i Spice Girls koji su gurali prodaju, ali nakon toga je slijedio streloviti pad i neslavno dno koje je dosegnuto 2007. godine kada je prodano svega 205 tisuća vinila. Za usporedbu, prošle je godine prodano 780 674 komada što dovoljno govori o kakvom se rastu radi.
Izgleda da britanska publika nije zaboravila svu ljepotu i bogatstvo ploče pa je tako najbolje otvaranje milenija prije par tjedana imao novi album grupe Pink Floyd, The Endless River. On je odmah zasjeo na treće mjesto po prodaji ove godine, iza Lazzareta Jacka Whitea i hita AM grupe Arctic Monkeys. Svi koji su vezani uz ovu industriju su iznimno optimistični tako da već od iduće godine Official Charts Company pokreće tjednu top listu najprodavanijih vinil izdanja. Istina, ovaj medij i dalje drži svega 2% tržišta, ali možda je došlo vrijeme da ponovno izvadimo svoje stare prašnjave gramofone iz podruma ili s tavana te da kroz prošlost krenemo u budućnost glazbe!