Zabava

Najvažniji glazbeni producent 20. stoljeća

Barem jednom godišnje treba posvetiti nekoliko redaka Ricku Rubinu, čovjeku koji je zaslužan za fonoteku svakog onog koji je glazbu počeo slušati sredinom i krajem osamdesetih.

Piše , Objavljeno

Iako je možda malo pretenciozno pretpostavljati da velik broj ljudi ne prepoznaje ovog bradonju, valja biti siguran jer bez Ricka Rubina mnogo današnje glazbe ne bi zvučalo onako kako zvuči, a neke od pjesama ne bi ni postojale.
Jedan od najvećih hitova Red Hot Chili Peppersa, “Under the Bridge” vjerojatno nikada ne bi bio snimljen da je Rubin iz pjesmice na papiru za koju je Kiedis tvrdio da “nije baš za Pepperse” nije pretvorio u jednu od pjesama zbog koje ih mnogi prepoznaju i vole. Na kraju krajeva, MTV ga je prozvao “najvažnijim producentom 20.stoljeća” što dovoljno govori o njegovom značaju.

Red Hot Chili Peppers – Under The Bridge

Mnogi ga nazivaju čudakom, tiraninom i genijalcem, dok drugi drže da je topao, smiren i genijalan. Dakle, jedno je sigurno. Rick Rubin ili Frederick Jay Rubin rođen je prije samo 45 godina iako izgleda daleko starije, ali u svojoj je producentskoj karijeri odradio albuma kao malo tko njegovih godina. No, nije ni toliko stvar u kvantiteti, koliko u tome da je gotovo svaki album kojeg se dohvatio nenadjebivi hit ili barem od velikog značaja za određeni glazbeni žanr.
Možemo se okladiti da u svojoj CD kolekciji (oke, znate da mislimo na mp3 kolekciju) imate najmanje pet albuma na kojima je radio bez obzira na to što slušate. S jedne strane to i nije toliko teško jer u svojoj je karijeri sudjelovao na preko 100 albuma.

Beastie Boys – No Sleep Till Brooklyn

ratm

ratm

Otkad je 1985 radio na prvom albumu LL Cool J-a “Radio”, krenuo je sa svojom hitmejkerskom karijerom jer poslije toga uslijedili su Beastie Boysi sa “Ill Communication”, Slayer “Reign in blood”, Danzig “Danzig”, Tom Petty “Wildflower”, RPHCP “Blood Sugar Sex Magick”, pa sve do Metallice, Public Enemya, System of a Down, U2, Justina Timberlakea, Neil Diamonda, Mick Jaggera, Jay-Z-a, Rage Against the Machine i legendarnog Johnnya Casha kojeg je narajcao na prepjeve u ono vrijeme recentnih hitova. Upravo je Rubin zaslužan za to da je Cash snimio odličan prepjev Nine Inch Nailovske “Hurt” koju je stari majstor tako legendarno izveo da čak i fanovi Trenta Reznora moraju priznati da pjesma zvuči kao da je oduvijek pripadala Cashu.

Johnny Cash – Hurt

No, Cash i NIN nisu jedina kombinacija koju mnogi ni u snu ne bi mogli zamisliti jer Rubin je jednim dijelom poznat kao prvi producent koji je spojio do tada nezamislivo – rock i rap. Naravno, danas ova izjava zvuči gotovo smiješno jer nakon što smo čuli RATM, soundtrack “Judgment Nighta” ili kombinaciju Wu-Tanga i Systema, svi jako dobro znamo da rap i rock idu kao Nives Celzijus i iritantno afektiranje. Ipak, kada je Rubin smastio Run DMC i Aerosmith u kultnoj “Walk this way”, industrija je bila na dupetu.

Aerosmith & Run DMC – Walk This Way

Njegova važnost ne prestaje na producentskim zahvatima već se lik od samog početka proširio i na izdavaštvo pa je s Russellom Simmonson osnovao Def Jam koji je, ako ćemo baš iskreno, pokrenuo sam Rubin nakon što je od roditelja posudio 5.000 dolara i snimio singl “It’s yours” T La Rocka i Jazzy Jay-a.
Puno kasnije osnovao je American Recordings, a danas je jedan od glavešina Columbia Recordsa. Zanimljivo je to da je jedan od njegovih uvjeta i taj da se nikada ne pojavljuje u uredu. I naravno da će mu se želje ispuniti jer Columbia ga je zgrabila zbog jednog jedinog razloga – čovjek zna prepoznati hitove.

run dmc i aerosmith

run dmc i aerosmith

Bitno je napomenuti i to da je na glasu kao “onaj koji ugaslim zvijezdama vraća sjaj“. Primjerice, Aerosmith je bio u silaznoj putanju prije nego ih je spario s Run DMC-em, dok se o Cashu, koji je nakon skidanja s Columbie ’86 počeo brljati, aktivnije počelo pričati tek kada se uhvatio za slamku American Recordingsa. S druge strane, Jay-Z je stekao cijelu novu bazu slušatelja nakon što mu je Rubin uvaljao jednu od najboljih pjesama njegove karijere – “99 Problems”. Da skratimo, ako vam se jebeni Rick Rubin dohvati karijere, budite sigurni da će to rezultirati samo i isključivo nečim pozitivnim jer lik, u nedostatku manje izlizane fore, ima Midin dodir. Iako izgleda kao klošar što je, samo onako usput, mislio i Cash kada ga je prvi puta upoznao.

No, nije lako zgrabiti ovog čudaka koji se pali na istočnjački misticizam i druge Drago Plečko gluposti. Naime, u svoj će vas studio pustiti tek kada mu vaš bend dobro sjedne bez obzira radilo se o Metallici ili “Ključnoj Kosti” iz Garešnice. Bendovi ponekad mjesecima praksaju pjesme sve dok Rubin ne zaključi da zvuče dovoljno dobro, a kad vam weirdo da zeleno svjetlo, možete se uvaliti u njegov studio i započeti sa snimanjem. Jedan od razloga je i taj da se ufurava u svaku pjesmu kao da je jedina pa albume ponekad radi i nekoliko godina (primjerice, Neil Diamonda radio je pune dvije godine što je na kraju rezultiralo najuspješnijim Diamondovim albumom) jer tvrdi da pjesme “ne radi za album već za sva vremena”.


U studiju s Rubinom

Jedan od najutjecajnijih Amera nije se dohvatio još samo televizije, iako je prije par godina postojala inicijativa da on i Owen Wilson pokrenu neku seriju za HBO, no za sada ništa od toga. Za sve one koji su ipak željni gledati bradonju u filmskoj akciji, mogu ga potražiti u samo tri filma:Krush groove, Tougher than leather i Men don’t leave. No, nadamo se da će se držati glazbe i svog položaja u velikoj izdavačkoj kući jer kako stvari stoje, Rubin ima sve predispozicije da postane čovjek koji će promijeniti ne samo glazbu već i glazbenu industriju.

TAGOVIdef jam jay z producent Red Hot Chili Peppers rick rubin

Komentiraj