Slažu se LEGO kockice
Vikend kino report: Pompeji i 3 Days to Kill nemoćni protiv LEGO kockica

Napadi na prvo mjesto američkog box officea nastavljaju se već treći tjedan za redom, ali The LEGO Movie i dalje ostaje nedodirljiv.
Ono što je prije par godina bila samo iznimka, sada postaje gotovo pa pravilo: animirani filmovi rasturaju na box officeu! Koliko god para studiji utrošili na raskošne blockbustere i zvučna glumačka imena, i dalje se teško nose s crtićima, koji s druge strane iz mjeseca u mjesec napreduju što se tiče kvalitete i originalnosti.
The LEGO Movie je i svoj treći tjedan na top listi završio prvim mjesto, sa zaradom od 31,5 milijuna dolara, što je drugi najbolji treći tjedan za neki animirani film (nakon Shreka 2, koji je digao 37,9 milja). Legići su se tako primakli brojci od 200 milijuna dolara, što je jasan znak Warner Bros.-u da požuri s razvojem drugog dijela, jer dobro je poznato da se željezo kuje dok je vruće. Tako bismo nove avanture simpatičnih LEGO figurica mogli gledati već 2016. godine!

The LEGO Movie – postotak roditelja koji su vodili svoje klince na ovo i nakon 10 minuta skužili da se ne radi o dječjem filmu: 99%!
Na drugom se mjestu ovoga tjedna smjestio prvi novitet, akcijski triler 3 Days to Kill, koji je u svom prvom vikendu prikazivanja zaradio svega 12,3 milijuna dolara. Nova je to američko-francuska suradnja u kojoj glavnu riječ vodi producent Luc Besson, ali kao i prijašnji pokušaji (Colombiana, From Paris With Love), ovaj film nije polučio neki pretjerani uspjeh.

3 Days to Kill – Kevin Costner hoće postati novi Liam Neeson… e, ne može!
Iako je ciljao na nišu Taken fanova, reklamna se kampanja nije dovoljno usredotočila na odnos oca, inače vrhunskog tajnog agenta (Kevin Costner) i njegove kćeri u opasnosti, već na generičke prikaze akcije i živahnih doskočica, što izgleda nije bio dovoljan mamac za publiku. Osim toga, oni koji su film gledali nisu mu dali pretjerano dobre ocjene, pa je za očekivati da film do kraja prikazivanja neće odmaknuti dalje od 30 milijuna dolara.
I treće je mjesto rezervirano za novitet, i to visokobudžetni povijesni spektakl Pompeji, koji kao svoje adute predstavlja Kita Haringtona i impresivne CGI efekte katastrofične erupcije vulkana Vezuv. Na žalost, to nije bilo niti približno dovoljno za privlačenje šire publike, pa je film svog prvog vikenda prikazivanja zaradio svega 10 milijuna dolara, što je još jedan u nizu katastrofalnih rezultata za ovaj žanr.

Pompeji – da baš, kao da ovaj film vrijedi pogledati zbog ičega drugoga osim specijalnih efekata…
Istina, zarada je nešto bolja od recentnih promašaja poput Legende o Herkulesu ili Ja, Frankenstein, ali niti blizu parama koje su ovakvi filmovi zarađivali prije svega 10-ak godina. Izgleda da impresivne scene i specijalni efekti jednostavno više nisu dovoljni, te da su gledatelji lagano oguglali na takav tip promocije. Film bi moglo izvući jedino strano tržište, pošto u Aziji i Europi bilježi solidne rezultate, ali bi u najboljem slučaju mogao eventualno pokriti 100 milijuna dolara produkcijskih troškova.
Na četvrtom se mjestu o konce drži RoboCop, koji je na svoj treći vikend prikazivanja zaradio novih 9,4 milijuna dolara. Ukupna zarada ovog remakea sada se popela na nešto više od 40 milijuna, što će reći da ovaj film možemo svrstati u kategoriju “jedva je izvukao živu glavu“. Spašava ga solidna zarada na stranom tržištu i studio ipak neće osjetiti neki značajniji gubitak. Još jedan dokaz da se remakeovi jednostavno ne isplate i da ih nema smisla snimati? Nadamo se…

RoboCop – očito nećemo gledati drugi dio
Na petom mjestu dobro kotira The Monuments Men s novih 8,1 milijuna dolara, a ostalih pet mjesta drže uglavnom prošlotjedni valentinovski hitići, koji su očekivano doživjeli ogroman pad. Nekako ipak iskače romantična komedija About Last Night sa 7,4 milijuna dolara, a Endless Love i Winter’s Tale su se morali zadovoljiti s bijednih 4,3 odnosno 2,1 milijuna dolara, te je izgledno da ih idući vikend više nećemo gledati u top 10.
Ljestvica prvih 10 ovotjednih filmova na američkom box officeu izgleda ovako:
- The LEGO Movie – 31,4 milijuna dolara (183,2 milijuna ukupno)
- 3 Days to Kill – 12,3 milijuna dolara
- Pompeii – 10 milijuna dolara
- RoboCop – 9,4 milijuna dolara (43,6 milijuna ukupno)
- The Monuments Men – 8,1 milijuna dolara (58 milijuna ukupno)
- About Last Night – 7,4 milijuna dolara (38,2 milijuna ukupno)
- Ride Along – 4,7 milijuna dolara (123,2 milijuna ukupno)
- Frozen – 4,4 milijuna dolara (384,1 milijun ukupno)
- Endless Love – 4,3 milijuna dolara (20,1 milijun ukupno)
- Winter’s Tale – 2,1 milijun dolara (11,2 milijuna ukupno)
Idući bi vikend napokon mogao donijeti malo zanimljiviju bitku na vrhu, a kao glavni se izazivač ističe akcijski triler Non-Stop, s Liamom Neesonom u ulozi kakva mu očigledno leži: ostarjeli tajni agent koji jednostavno nema izbora i mora se obračunati sa zločincima kako bi spasio svoj i živote najbližih, a budući da se ovaj put većina radnje odvija u zrakoplovu, ulozi su daleko veći. Prve kritike su solidne, traileri izgledaju obećavajuće, a akcije neće nedostajati, stoga se s pravom možemo nadati kvalitetnoj pucačini.

Non-stop – ajmo ruke u zrak svi koji su mi oteli kćer/ženu u proteklih 5 godina!
Drugi film koji će ovoga vikenda krenuti u širu distribuciju jest Son of God, tisuću i prva ekranizacija života i smrti Isusa Krista. Ovaj će put glavnog junaka utjeloviti Diogo Morgado, ali teško je vjerovati da se na ovu temu može reći nešto novo, koliko god ona bila zanimljiva. Jesu li katolici spremni dati 10-ak dolara za još jednu ovakvu priču, teško je reći, ali ako vam je do povijesti (hmh, “povijest” je možda malo preozbiljna riječ), a ipak više volite krv i stiliziranu akciju nego dobra djela Spasitelja, strpite se još malo, jer 7. ožujka u kina dolazi 300: Rise of An Empire!